De Nationale Goededoelen Test

De Nationale Goede Doelen Test is een initiatief van Stichting Nationale Goede Doelen Test. De Nationale Goede Doelen Test heeft ten doel de consument meer inzicht te geven in de verschillende goede doelen organisaties die actief zijn en hiermee uiteindelijk meer gerichte donaties te genereren.

De laatste jaren werden er via de site slechts enkele duizenden euro’s per jaar gedoneerd . Daarom is marketing bureau Pepperminds sinds juli 2015 de drijvende kracht achter het platform. Het doel is om dit mooie initiatief nieuw leven in te blazen.

De kern van de Nationale Goede Doelen Test bestaat uit 7 criteria waarvan uit onderzoek is gebleken dat donateurs deze relevant vinden voor het selecteren van een goed doel. Denk daarbij aan de sector waarin het goede doel actief moet zijn (bijvoorbeeld in ontwikkelingssamenwerking, cultuur, etc.) en waar op de wereld dit het geval is.

Nadat alle vragen in de test zijn beantwoord worden de antwoorden door het systeem achter de test op objectieve wijze vergeleken met de gegevens van de goede doelen in de database. Op basis van deze vergelijking selecteert het systeem de goede doelen die het beste bij jouw voorkeuren passen. Jouw top-5 van goede doelen wordt gepresenteerd op je scherm. Je kunt via onze website direct doorlinken naar het goede doel waar jij geld aan wilt doneren.

Omdat is gebleken dat donateurs het liefst een goed doel steunen dat het best presteert, worden de goede doelen binnen jouw top-5 gerangschikt op basis van de Indicatieve Impact Score. Deze score is een indicatie voor de mate van effectiviteit van een goed doel. Lees hier meer over de IIS.

 

Lees meer over de manier waarop Pepperminds dit platform beheert in de gebruikersvoorwaarden.

 

 

logos-groter1